Nasz zespół

Trampolina Zespół - terapeuta integracji sensorycznej

Olga Turczyńska – Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej

                                  Certyfikowany doradca rodziny modelu INSITE

terapeuta integracji sensorycznej Olga MarcinkowskaJestem absolwentką AWFu w Warszawie wydziału Rehabilitacji.(2000-2005). Już przed skończeniem studiów pracowałam z dziećmi upośledzonymi i innymi dysfunkcjami rozwojowymi jako wolontariusz Ośrodka Wczesnej Interwencji w Warszawie.

Poznając świat chorych dzieci zdecydowałam się na pogłębianie mojej wiedzy nt. autyzmu. W ten sposób po przeprowadzeniu badań w ośrodku powstała moja praca mgr pt. „Wykorzystanie metody Sensorycznej Integracji w rehabilitacji osób z autyzmem.”

Przez 8 lat zdobywałam swoje doświadczenie pracując w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie.

Specjalizuję się w prowadzeniu diagnozy i zajęć metodą integracji sensorycznej. Swoją wiedzę na ten temat miałam okazję przedstawiać na kursach wczesnej interwencji jak również na kursach integracji sensorycznej prowadzonych w ośrodku. Za bardzo ważne uważam i sprawia mi wielką satysfakcję wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Każde dziecko postrzegam jako cudowną i indywidualną istotę do której dostosowuje narzędzia swojej pracy. Pomaga mi w tym również skala INSITE sprowadzona z USA w której zostałam przeszkolona przez pierwszego trenera w Polsce.

Moje referencje

KURSY  I  SZKOLENIA

  • kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
  • udział w szkoleniu teoretyczno-warsztatowym część I z zakresu stosowania Modelu INSITE
  • Sympozjum  ” Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem”
  • Seminarium szkoleniowe pt.:” Holistyczne podejście do pomoc dziecku i jego rodzinie”
  • Seminarium szkoleniowe pt.:” Diagnostyka i terapia w Ośrodku Wczesnej Interwencji wczoraj i dziś”
  • konferencja szkoleniowa ” Autyzm-  co powinien wiedzieć pediatra i lekarz rodzinny.”
  • III Międzynarodowe Sympozjum Naukowe ” Efektywne sposoby uczenia dzieci z autyzmem w praktyce i badaniach.”
  • szkolenie MAKATON poziom I
  • udział w szkoleniu pt.” Znaczenie diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej w trudnościach w czytaniu i  pisaniu.”
  • Kurs pierwszej pomocy
  • Konferencja naukowo-szkoleniowa nt. „Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości”
  • Udział w X Konferencji Naukowej organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów NDT – Bobath
  • kurs pt. „Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block (Belgia)”
  • kurs II stopnia: „Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej”
  • kurs podstawowy teorii i praktyki SI


Beata Kazimierska-Balkan – Fizjoterapeuta, Koordynator wyjazdów do Turcji

beataUkończenie studiów pedagogicznych i rehabilitacji utwierdziło mnie w przekonaniu, że praca z dziećmi to moja droga życiowa. Swoje umiejętności poszerzyłam o wiele specjalistycznych kursów, a także staże zagraniczne. Jako mama dwójki małych dzieci nadal aktywnie uczestnicze w życiu zawodowym, organizując wyjazdy dla dzieci na delfinoterapię do Turcji.

Wykształcenie:

  • 2005 – 2008 Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Wydział Rehabilitacji, kierunek Fizjoterapia
  • 2007 – 2008 Hacettepe University, Ankara/Turcja, Wydział Rehabilitacji i Fizjoterapii, Program Sokrates – Erazmus
  • 2002 – 2007 Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Nauk Pedagogicznych, Specjalizacja Pedagogika Terapeutyczna i Wychowanie Przedszkolne

Kwalifikacje zawodowe:

  • 04.2011 – Kurs Terapii w kombinezonie Adeli, Jarosław, Rosja
  • 02.2011 – Kurs „Neurorozwojowe usprawnianie dzieci w wybranych jednostkach klinicznych – spastyczne postacie mózgowego porażenia dziecięcego”, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach
  • 07.2009 – Szkolenie I stopnia w zakresie teorii i terapii Integracji Sensorycznej, SInet Edukacja i Terapia, Warszawa
  • 02.2009 – Kurs oceny globalnych wzorców ruchu metodą Prechlt’a, Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie

Doświadczenie zawodowe:

  • 01.12.2011 – obecnie;  Konsultant do spraw delfinoterapii, Onmega Centrum Delfinoterapii, Marmaris, Turcja
  • 20.04.2010 – 30.11.2011r. Fizoterapeuta w Onmega Centrum Delfinoterapii, Marmaris, Turcja
  • 01.03.2009 – 15.05.2009r. Terapeuta, nauczyciel wspomagający w International Small Hands Academy, Istambuł,Turcja
  • 05.11.2008 – 16.12.2008r. Staż, Ośrodek Wczesnej Interwencji, ul. Pilicka 21, Warszawa
  • 01.07.2008 – 30.09.2008r. Staż, Temas Cocuk Merkezi, Istambuł, Turcja

Maciek Misztela – Fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej

terapeuta integracji sensorycznej - MM

Jestem absolwentem Oddziału Fizjoterapii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Fizjoterapią pediatryczną interesuję się już od czasów studiów. Doświadczenie zdobywałem wtedy w trakcie praktyk zawodowych oraz wolontariatu podczas III Ogólnopolskiego Zjazdu na Rzecz Osób z Zespołem SLO. W ramach koła naukowego prowadziłem warsztaty z Terapii Integracji Sensorycznej na konferencji naukowo szkoleniowej „Pediatria jakiej nie znacie”, oraz warsztaty dla lekarzy w Szpitalu Dziecięcym przy ulicy Działdowskiej. Obecnie pracuję w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie, jako fizjoterapeuta i terapeuta SI, gdzie prowadzę indywidualną terapią z dziećmi z autyzmem, zespołami genetycznymi i chorobami neurologicznymi. Również jako fizjoterapeuta i terapeuta SI, pracuję w Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym. Ponadto przez dwa lata pracowałem w specjalistycznej poradni z dziećmi z wadami stóp i wadami postawy. Swoją wiedzę pogłębiam na kursach i konferencjach naukowych z zakresu fizjoterapii i terapii pediatrycznej.
Prywatnie miłośnik ligi NBA, dobrego kryminału i swojego psa.

Wykształcenie: Wyższe, mgr fizjoterapii

  • 2012-2014 studia II stopnia, Warszawski Uniwersytet Medyczny, II Wydział Lekarski, kierunek fizjoterapia, tytuł pracy: „Fizjoterapia dzieci z zespołem Smitha – Lemliego – Opitza na podstawie wybranych przypadków klinicznych”
  • 2013-2014 studia w ramach programu Erasmus, Tartu Health Care College, Estonia,  kierunek fizjoterapia, studia w języku angielskim
  • 2009-2012 studia I stopnia, Warszawski Uniwersytet Medyczny, II Wydział Lekarski, kierunek fizjoterapia, tytuł pracy: „ Fizjoterapia niemowląt w porażeniach nerwów obwodowych”

Kursy i konferencje:

  • Kurs “FITS – Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz”, Lublin
  • Kurs “Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej” cz. I i II.
  • Warsztaty “Diecko wiotkie – praca z dzieckiem z zaburzeniami posturalnego napięcia mięśniowego”
  • Warsztaty “Rozwój niemowlęcia – prawidłowy I zaburzony rozwój niemowlęcia i małego dziecka”
  • Warsztaty “Gimnastyka korekcyjna w wadach postawy, skrzywieniach kręgosłupa – usprawnianie”
  • Kurs “Niedyrektywne formy terapii dziecka z autyzmem”, Kraków
  • Kurs Terapii Manualnej – OW 2, “Stawy głowy, przejście szyjno-piersiowe, 1-wsze żebro, bark, łokieć, ręka”, Warszawa
  • Kurs Terapii Manualnej – OW 1, “Podstawy terapii manualnej; środkowy odcinek szyjny; bark”, Warszawa
  • Kurs TIMP “TEST OF INFANT MOTOR PERFORMANCE” Kraków
  • Kurs “Kinesiology Taping Basic Course” Warszawa
  • Udział w konferencji naukowej “Pediatria jakiej nie znacie”, Warszawa
  • Udział w konferencji naukowej “ Wybrane tematy z fizjoterapii pediatrycznej, Integracja sensoryczna” Kraków
  • Członek komitetu organizacyjnego konferencji naukowo – szkoleniowej VII Wiosny z Fizjoterapią, Warszaw
  • Prowadzenie warsztatów z Integracji Sensorycznej na konferencji naukowej „Pediatria jakiej nie znacie”, Warszawa
  • Udział w konferencji naukowej „Rehabilitacja w chorobach dzieci i młodzieży”, Warszawa

Doświadczenie zawodowe:

  • 2015.04 – …            Fizjoterapeuta i Terapeuta SI w Ośrodku Wczesnej Interwencji, Warszawa ul. Pilicka
  • 2014.09. – 2016.08 Fizjoterapeuta w Poradni Chorób Stopy, Warszawa
  • 2014.10                   Staż na Oddziale Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej Szpitala Dziecięcego im. prof. Bogdanowicza, Warszawa, ul. Niekłańska.
  • 2012 .11. – …          Fizjoterapeuta w Centrum Edukacyjno – Terapeutycznym Edusmyk

 

Karolina Kusik-Iwanowicz – fizjoterapeuta, terapeuta NDT Bobath, PNF

Jestem absolwentką Wydziału Rehabilitacji na warszawskiej Akademii Wychowania Piłsudskiego w Warszawie. Od początku studiów moją pasją była rehabilitacja pediatryczna i w tym kierunku postawiłam pierwsze kroki po uzyskaniu dyplomu. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam w Szkole Specjalnej w Ostrówku, w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie, w Centrum Zdrowia Madamed w Piasecznie i Poradni Rehabilitacyjnej dla dzieci ASQ w Wołominie. Pracuję z niemowlętami, dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi i zespołami genetycznymi oraz wadami postawy.

Kursy:

  • Kurs NDT Bobath dla dzieci (2015/2016)
  • Kurs PNF Rozwijający (2013)
  • Kurs PNF w Pediatrii (2013)
  • Kurs Kinesiotapingu (2012)
  • Kurs PNF Podstawowy (2011)
  • Kurs Masażu Klasycznego I stopnia (2007)

Szkolenia:

  • Metody diagnozowani i terapii zaburzeń słuchu (2016)
  • Terapia manualna jamy ustnej w pracy logopedy i fizjoterapeuty (2016)
  • Kontrola Postawy – diagnoza, planowanie, terapia wg koncepcji NDT Bobath (2015)
  • Terapia ustno-twarzowa dziecka z MPDz (2013)
  • Badanie i planowanie fizjoterapii u dzieci z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego w koncepcji NDT Bobath i PNF (2012)
  • Ocena neurorozwojowa niemowląt – wczesna interwencja (2011)

Fizjoterapia małych pacjentów jest moją pasją a każdy kontakt z dzieckiem inspiracją do dalszego rozwoju. Bardzo cenię sobie kontakt z rodzicem i jego zaangażowanie w proces rehabilitacji.

 

 

Michał Adamski – absolwent AWF Poznań, nauczyciel akademicki, terapeuta dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem

Michał - Terapeuta integracji sensorycznejSpecjalizuje się w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, prowadzeniu wczesnej interwencji niemowląt oraz wspomaganiu rozwoju dzieci z deficytami funkcji poznawczych. Współautor programu szkoleniowego Terapia ręki, narzędzi diagnostycznych oraz programu usprawniania wykorzystywanych w terapii ręki, terapeuta metody NDT Bobath.

Moją największą pasją zawodową oraz wyzwaniem, wymagającym nieustannej nauki oraz doskonalenia swoich umiejętności praktycznych, jest wspomaganie rozwoju najmłodszych pacjentów.

Jestem terapeutą metody NDT Bobath i to wokół tej koncepcji postępowania oraz jej swoistej filozofii terapeutycznej buduję swoją wizję usprawniania niemowląt oraz dzieci starszych. Patrzę na dziecko całościowo, chcąc ocenić jego ogrom możliwości, oraz to czego na danym etapie rozwoju, mój mały podopieczny, najbardziej potrzebuje.

Pomagam rodzicom chcącym dowiedzieć się czegoś więcej na temat możliwości pielęgnacji swoich dzieci, pomagam rodzicom dzieci i samym dzieciom, które wymagają specjalistycznej opieki i wspomagania terapeutycznego aby mogły osiągnąć maksimum swoich możliwości w zakresie rozwoju neuromotorycznego. Pomagam również dzieciom starszym, w wieku rozwojowym, które z powodu niepełnosprawności, zaburzeń rozwoju czy ze względu na występowanie globalnych zaburzeń koordynacji, wymagają specjalistycznej terapii.

Swoją wiedzę nieustannie pogłębiam poprzez uczestnictwo w wielu szkoleniach z zakresu usprawniania niemowląt i dzieci starszych, oraz jako lider i pomocnik instruktorów metody Bobath z całej Europy, podczas szkoleń NDT Bobath.


Trampolina to nie tylko pomysł, ale przede wszystkim ludzie stojący na straży jego realizacji, którzy są jego częścią. To ludzie, dla których praca z dziećmi w celu ich rozwoju jest nie tylko sposobem na realizację celów zawodowych, nie tylko ścieżką zawodowej kariery, ale przede wszystkim – misją. Takie podejście sprawia, że nasza Trampolina jest wyjątkowa. Ma w sobie ogromną siłę i moc, by wynosić naszych małych pacjentów coraz wyżej na ścieżce ich własnego doskonalenia.

Kim jesteśmy? Przede wszystkim ludźmi niezwykle otwartymi, nastawionymi na realizację celu, jakim jest pomaganie. Nasze zaangażowanie i otwartość sprawiają, że spotkania z dziećmi są dla nich niezwykle inspirujące i pełne radości. Uważamy, że w tym właśnie tkwi fenomen prowadzenia poradni sensorycznej. Terapeuta integracji sensorycznej musi przede wszystkim być dobrym człowiekiem, tworzącym miłą atmosferę, budującym sprawnie więź z pacjentem, zapewniającym mu poczucie zrozumienia i bezpieczeństwa. Gdy takie cechy, takie predyspozycje nosi się w sobie, można stać się dobrym terapeutą. Pod warunkiem oczywiście, że ma się też odpowiednie wykształcenie i doświadczenie.

Jak to było z nami? Każda z nas posiada wykształcenie zdobyte na prestiżowej polskiej uczelni. W trakcie studiów nie koncentrowałyśmy się wyłącznie na zdobywaniu wiedzy teoretycznej, ale też na rzeczywistym kontakcie i pracy z dziećmi. Wtedy też odkryłyśmy swoje pasje. Dziś każda z nas to doświadczony terapeuta: integracji sensorycznej, logopedii, terapii indywidualnych i grupowych. Każda z nas jest specjalistką w wąskiej dziedzinie. Dzięki temu Trampolina jest miejscem, gdzie pomoc obejmuje różne płaszczyzny. Pomagamy w zaburzeniach integracji sensorycznej, w leczeniu wad wymowy, problemach emocjonalnych, rozwijaniu osobowości. Same też nie spoczywamy na laurach. Cały czas poszerzamy naszą wiedzę, nasze horyzonty. Chcemy wiedzieć coraz więcej i coraz lepiej pełnić naszą misję. Chcemy, by Trampolina i nas wynosiła ku szczytom naszych możliwości w trosce o naszych małych pacjentów.