
Olga Turczyńska – Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Certyfikowany doradca rodziny modelu INSITE
Jestem absolwentką AWFu w Warszawie wydziału Rehabilitacji.(2000-2005). Już przed skończeniem studiów pracowałam z dziećmi upośledzonymi i innymi dysfunkcjami rozwojowymi jako wolontariusz Ośrodka Wczesnej Interwencji w Warszawie.
Poznając świat chorych dzieci zdecydowałam się na pogłębianie mojej wiedzy nt. autyzmu. W ten sposób po przeprowadzeniu badań w ośrodku powstała moja praca mgr pt. „Wykorzystanie metody Sensorycznej Integracji w rehabilitacji osób z autyzmem.”
Przez 8 lat zdobywałam swoje doświadczenie pracując w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie.
Specjalizuję się w prowadzeniu diagnozy i zajęć metodą integracji sensorycznej. Swoją wiedzę na ten temat miałam okazję przedstawiać na kursach wczesnej interwencji jak również na kursach integracji sensorycznej prowadzonych w ośrodku. Za bardzo ważne uważam i sprawia mi wielką satysfakcję wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Każde dziecko postrzegam jako cudowną i indywidualną istotę do której dostosowuje narzędzia swojej pracy. Pomaga mi w tym również skala INSITE sprowadzona z USA w której zostałam przeszkolona przez pierwszego trenera w Polsce.
Moje referencje
KURSY I SZKOLENIA
- kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
- udział w szkoleniu teoretyczno-warsztatowym część I z zakresu stosowania Modelu INSITE
- Sympozjum ” Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem”
- Seminarium szkoleniowe pt.:” Holistyczne podejście do pomoc dziecku i jego rodzinie”
- Seminarium szkoleniowe pt.:” Diagnostyka i terapia w Ośrodku Wczesnej Interwencji wczoraj i dziś”
- konferencja szkoleniowa ” Autyzm- co powinien wiedzieć pediatra i lekarz rodzinny.”
- III Międzynarodowe Sympozjum Naukowe ” Efektywne sposoby uczenia dzieci z autyzmem w praktyce i badaniach.”
- szkolenie MAKATON poziom I
- udział w szkoleniu pt.” Znaczenie diagnozy i rehabilitacji ortoptycznej w trudnościach w czytaniu i pisaniu.”
- Kurs pierwszej pomocy
- Konferencja naukowo-szkoleniowa nt. „Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości”
- Udział w X Konferencji Naukowej organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów NDT – Bobath
- kurs pt. „Teoria i praktyka terapii psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block (Belgia)”
- kurs II stopnia: „Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej”
- kurs podstawowy teorii i praktyki SI
Joanna Stobnicka
Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na kierunku Fizjoterapia pierwszego oraz drugiego stopnia. Odbyłam wiele praktyk z dziećmi jak i dorosłymi. Poprzez doświadczenia odkryłam ze praca z dziećmi przynosi mi najwiecej satysfakcji. Obecnie Pracuje z dziećmi z niepełnosprawnościami (autyzm, asperger, zespół downa, mózgowe porażenie dziecięce, zespoły genetyczne) w Ośrodku Wczesnej Interwecji w Warszawie, a także z dziećmi z wadami postawy oraz dziećmi z problemami grafomotorycznymi. Swoją wiedzę poszerzam poprzez uczestniczenie w szkoleniach, konferencjach i kursach.
WYKSZTAŁCENIE I KURSY:
- Kurs Integracji Sensorycznej II stopnia
- Kurs Kinesiotaping
- Szkolenie : Przygotowanie do pionizacji oraz nauka chodu u dzieci 0-24 miesiące
- Szkolenie Blackroll Screening
- Konferencja Pediatryczna na AWF Warszawa (2019)
Trampolina to nie tylko pomysł, ale przede wszystkim ludzie stojący na straży jego realizacji, którzy są jego częścią. To ludzie, dla których praca z dziećmi w celu ich rozwoju jest nie tylko sposobem na realizację celów zawodowych, nie tylko ścieżką zawodowej kariery, ale przede wszystkim – misją. Takie podejście sprawia, że nasza Trampolina jest wyjątkowa. Ma w sobie ogromną siłę i moc, by wynosić naszych małych pacjentów coraz wyżej na ścieżce ich własnego doskonalenia.
Kim jesteśmy? Przede wszystkim ludźmi niezwykle otwartymi, nastawionymi na realizację celu, jakim jest pomaganie. Nasze zaangażowanie i otwartość sprawiają, że spotkania z dziećmi są dla nich niezwykle inspirujące i pełne radości. Uważamy, że w tym właśnie tkwi fenomen prowadzenia poradni sensorycznej. Terapeuta integracji sensorycznej musi przede wszystkim być dobrym człowiekiem, tworzącym miłą atmosferę, budującym sprawnie więź z pacjentem, zapewniającym mu poczucie zrozumienia i bezpieczeństwa. Gdy takie cechy, takie predyspozycje nosi się w sobie, można stać się dobrym terapeutą. Pod warunkiem oczywiście, że ma się też odpowiednie wykształcenie i doświadczenie.
Jak to było z nami? Każda z nas posiada wykształcenie zdobyte na prestiżowej polskiej uczelni. W trakcie studiów nie koncentrowałyśmy się wyłącznie na zdobywaniu wiedzy teoretycznej, ale też na rzeczywistym kontakcie i pracy z dziećmi. Wtedy też odkryłyśmy swoje pasje. Dziś każda z nas to doświadczony terapeuta: integracji sensorycznej, logopedii, terapii indywidualnych i grupowych. Każda z nas jest specjalistką w wąskiej dziedzinie. Dzięki temu Trampolina jest miejscem, gdzie pomoc obejmuje różne płaszczyzny. Pomagamy w zaburzeniach integracji sensorycznej, w leczeniu wad wymowy, problemach emocjonalnych, rozwijaniu osobowości. Same też nie spoczywamy na laurach. Cały czas poszerzamy naszą wiedzę, nasze horyzonty. Chcemy wiedzieć coraz więcej i coraz lepiej pełnić naszą misję. Chcemy, by Trampolina i nas wynosiła ku szczytom naszych możliwości w trosce o naszych małych pacjentów.